27.8.09

O χώρος μας

.

Το σχολείο μας είναι εγκατεστημένο σε ιδιόκτητο, καλαίσθητο και λειτουργικό κτίριο το οποίο μελετήθηκε και κατασκευάστηκε με πολύ μεράκι, εξαρχής για τη συγκεκριμένη χρήση και πληρεί όλες τις προβλεπόμενες προδιαγραφές (Πολεοδομικές, Υγειονομικές και Πυρασφάλειας). Αποτελείται από μεγάλο χώρο αναμονής, 4 κύριες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα μελέτης με υπολογιστές, και αίθουσα "κινηματογράφου" - διαδραστικών παρουσιάσεων - εκδηλώσεων. Το κτίριο διαθέτει κεντρική αυτόνομη θέρμανση, ενώ περιβάλλεται και από δικό του προαύλιο χώρο.





Πρόκειται για έναν καλαίσθητο, ευχάριστο, μεγάλο και κλιματιζόμενο χώρο, ο οποίος εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο γονείς που περιμένουν είτε να εξυπηρετηθούν από τη γραμματεία, είτε να παραλάβουν τα παιδιά τους κατά το σχόλασμα. Δεν είναι λίγες οι φορές όμως που και οι μαθητές κάθονται στους χώρους υποδοχής, είτε επειδή έφθασαν νωρίτερα, είτε επειδή είναι μία πολύ κρύα ημέρα του χειμώνα. Η κεντρική θέρμανση μάλιστα σε συνδυασμό με τον ηλεκτρονικό έλεγχο της υγρασίας καθιστούν υγιεινή και ευχάριστη την παραμονή των μαθητών. Στο χώρο αναμονής υπάρχει μεταξύ άλλων βεστιάριο, παροχή κρύου νερού (ελεγμένου από το χημείο του κράτους), ξεχωριστές τουαλέτες, και ένα μικρό "φαρμακείο" για τις πρώτες βοήθειες.










 


Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι προσεκτικά σχεδιασμένες για την ευχάριστη, ξεκούραστη, υγιεινή και αποτελεσματική διδασκαλία. Τα χρώματα είναι οικολογικά και έχουν επιλεγεί με κριτήριο να μην κουράζουν τα μάτια, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα, ιδιαίτερα για τα μικρά παιδιά.
Τα μεγάλα παράθυρα επιτρέπουν στην αίθουσα, να λειτουργεί τις περισσότερες ώρες με φυσικό φωτισμό. Ιδιαίτερη μέριμνα έχει δοθεί στον αερισμό των αιθουσών, που είναι απαραίτητος για την υγεία των μαθητών. Τα παράθυρα είναι ανακλινόμενα προς τα έξω, δημιουργώντας έντονο ρεύμα αέρα. Ταυτόχρονα για τον αερισμό αλλά και για τον δροσισμό, υπάρχει ανεμιστήρας οροφής, ασφαλής (ξύλινα πτερύγια), και απόλυτα αθόρυβος. Δυστυχώς βέβαια στην πόλη που ζούμε η ύπαρξη κλιματιστικού τελευταίας τεχνολογίας σε κάθε αίθουσα είναι απαραίτητη. H χρήση του όμως γίνεται ως έσχατη λύση, αφού μελέτες έχουν δείξει ότι και ξηραίνουν την ατμόσφαιρα του κλιματιζόμενου χώρου και υπάρχει κίνδυνος για μετάδοση μικροβίων, μέσω των φίλτρων αυτού.
Τα θρανία, είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να παρέχουν τη μεγαλύτερη ασφάλεια σε σχέση με τραυματισμούς παιδιών, αφού το θρανίο ενσωματώνει και την καρέκλα του μαθητή, προσδίδοντας σταθερότητα και στιβαρότητα.
Ο διαδραστικός πίνακας διδασκαλίας είναι μαρκαδόρου και όχι κιμωλίας, αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία σκόνης που είναι επιβλαβής για την υγεία του ανθρώπου. Τέλος σε κάθε αίθουσα υπάρχει και πίνακας εργασιών, όπου αναρτώνται διάφορα projects μαθητών, προκειμένου οι τελευταίοι να νιώθουν ακόμα πιο οικείο το χώρο διδασκαλίας τους.












Η αίθουσα αυτή λειτουργεί σαν αίθουσα μελέτης εξοπλισμένη με υπολογιστές. Οι οθόνες είναι τελευταίας γενιάς LCD, καταπονώντας ελάχιστα τα μάτια. Εδώ ο μαθητής μπορεί -εάν το επιθυμεί- να εξασκηθεί μόνος του λύνοντας διαδραστικές ηλεκτρονικές ασκήσεις (προς το παρόν μόνο Αγγλικών), με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Belt Study System και του BBC. Επιπλέον, εάν υπάρχει ελεύθερος χρόνος (και χώρος) υπάρχει η δυνατότητα ο μαθητής να χρησιμοποιήσει τον υπολογιστή για προσωπικές του εργασίες.















Αυτός ο βοηθητικός χώρος είναι εξοπλισμένος με βιντεοπροβολέα τελευταίας τεχνολογίας (Full HD 1920 x 1080), οθόνη 136" (περίπου 3 μέτρα πλάτος) και πολυκάναλο ηχητικό σύστημα 5.1. Η ηχητική απόκριση του χώρου είναι ιδιαίτερα προσεγμένη. Χάρη σε αυτόν τον εξοπλισμό, υπάρχει η δυνατότητα να προβάλλεται επιλεγμένο οπτικοακουστικό υλικό που θα δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα στους μαθητές για προβληματισμό και συζήτηση  ενώ ταυτόχρονα διοργανώνονται ανοιχτά μαθήματα, παρουσιάσεις και θεατρικές παραστάσεις - εκδηλώσεις, με σκοπό πάντοτε την εναλλακτική μετάδοση της γνώσης και της "εμπειρίας" της ξένης γλώσσας.











Ο εξωτερικός χώρος του σχολείου μας είναι επίσης ιδιόκτητος, κατάφυτος, καταπράσινος και ιδιαίτερα καλαίσθητος, με καθιστικούς χώρους (παγκάκια), διαμορφώνοντας έτσι ένα ευχάριστο περιβάλλον για τους μαθητές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο φυσικό τοπίο.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
Η κατά γενική ομολογία ιδανική ατμόσφαιρα στο χώρο του σχολείου μας οφείλεται στο οικείο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί για τους μαθητές μας και που συμβάλλει στην καλλιέργεια της αισθητικής και στο σεβασμό τους απέναντι στο περιβάλλον όπου ζουν. Η παραμονή δε των μαθητών μας φαίνεται να είναι τόσο ευχάριστη και αποδοτική για τους ίδιους, όπου συχνά προτιμούν να παραμένουν στο χώρο, ακόμα και κατά τον ελεύθερο χρόνο τους !



.