1.3.09

Covid19 - Μία νέα πραγματικότητα


Το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο άμεσα στις ανάγκες που ανέκυψαν μετά την 10η Μαρτίου 2020 (Lockdown), συνέχισε να παρέχει διαδικτυακά τις υπηρεσίες που παρείχε στον φυσικό του χώρο, στο πλήρες φάσμα τους (διάδραση, διαγωνίσματα κ.λπ.). Παράλληλα, δράττοντας την ευκαιρία, έκανε χρήση ηλεκτρονικών εργαλείων που δεν υπήρχε χρόνος να χρησιμοποιηθούν μέσα στη φυσική τάξη, κεντρίζοντας ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών για αυτή τη νέα "πραγματικότητα". Όπου μάλιστα υπήρχε ανάγκη για "τεχνική υποστήριξη" μαθητών ή και γονέων, το προσωπικό του σχολείου μας βοηθούσε πρόθυμα για να ξεπεραστεί κάθε τεχνική δυσκολία.

Αποτέλεσμα αυτής της επίπονης προσπάθειας, με πρωτόγνωρες δυσκολίες για όλους, ήταν να ολοκληρωθεί η διδακτέα ύλη, οι μαθητές να διατηρήσουν τη ρουτίνα τους σε μία δύσκολη περίοδο και το κυριότερο: Να μη διακοπεί στο ελάχιστο η πρόοδος των μαθητών στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας.

Σήμερα, με μεγαλύτερη εμπειρία, καλύτερη προετοιμασία και με περισσότερες γνώσεις για τους τρόπους μετάδοσης της εν λόγω ασθένειας το σχολείο μας μπορεί πλέον να λειτουργήσει με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για την υγεία των μαθητών του, των γονέων / κηδεμόνων τους, αλλά και του προσωπικού του, καθ' ότι έχει τα κάτωθι συγκριτικά πλεονεκτήματα:

  1. Καταργήθηκαν τα πόμολα / χερούλια στις εσωτερικές πόρτες του σχολείου. Οι πόρτες πλέον ανοίγουν και κλείνουν χωρίς να ακουμπάει κάπου ο μαθητής τα χέρια του, αποτρέποντας έτσι την "ανταλλαγή" μικροβίων. Η ίδια δυνατότητα υπάρχει και στην εξωτερική πόρτα, χωρίς όμως να έχει καταργηθεί το χερούλι αυτής, για λόγους ασφαλείας.
  2. Το σαπούνισμα των χεριών γίνεται επίσης ανέπαφα (άνοιγμα/κλείσιμο βρύσης χωρίς διακόπτη χειρός, αντιμικροβιακή παροχή σαπουνιού, στέγνωμα με αυτόματο στεγνωτήρα, άνοιγμα κλείσιμο πόρτας χωρίς χέρια κ.λπ.).
  3. Υπάρχουν πινακίδες με οδηγίες για τον ενδεδειγμένο τρόπο σαπουνίσματος των χεριών.
  4. Έξω από κάθε αίθουσα, έχουν τοποθετηθεί επιλεγμένα αντισηπτικά που ξεπερνούν σε ποσοστό αλκοόλης το 80%, προκειμένου -σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες - να είναι αποτελεσματικά στην αδρανοποίηση του Sars-Cov-2. Υπενθυμίζεται ότι τα αντισηπτικά για να είναι αποτελεσματικά κατά των ιών (και όχι απλώς κατά των βακτηρίων) θα πρέπει να εφαρμόζονται αδιάλειπτα για 30 - 60 δευτερόλεπτα (αναλόγως της ποιότητας του αντισηπτικού), σε οπτικά καθαρά χέρια (χωρίς τροφές, χώματα σκόνες κ.λπ. - βλ. σχετ. άρθρο του CDC). 
  5. Ο αερισμός των αιθουσών σε κάθε διάλειμμα, είναι αποτελεσματικός χάρη στα πολύ μεγάλα κουφώματα που παραμένουν ανοικτά και τους ανεμιστήρες οροφής (βλ. Αίθουσες διδασκαλίας). Ο συγκεκριμένος τρόπος αερισμού, έχει γίνει αποδεκτός και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
  6. Η θέρμανση του σχολείου μας γίνεται με σώματα καλοριφέρ και όχι με κλιματιστικά σώματα τα οποία θεωρείται ότι διασπείρουν τον ιό.
  7. Ο μεγάλος προαύλιος χώρος επιτρέπει στους μαθητές κάθε αίθουσας να κάνουν διάλειμμα, διατηρώντας ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.
  8. Πλήρης τεχνικός εξοπλισμός, ώστε σε περίπτωση lockdown ή άλλου είδους καραντίνας, να συνεχιστεί διαδικτυακά, η παροχή υπηρεσιών εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

Κατά τα λοιπά τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα που συστήνονται από τους αρμόδιους φορείς. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:

  • Χρήση μασκών από όλους και σε όλους τους χώρους.
  • Τακτικός καθαρισμός / απολύμανση χώρων σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Παρουσιολόγιο όλων των επισκεπτών του σχολείου, με στοιχεία επικοινωνίας τους σε περίπτωση ανάγκης ιχνηλάτησης του ιού.
  • Τροποποίηση προγράμματος προκειμένου να μην επικρατεί συνωστισμός των μαθητών τις ώρες διαλειμμάτων.